Program: 29 – 30 Aprilie 2017, 2016 (9.30 – 15.00)
Locatie: Cluj Napoca
Cost: 450 RON
VÂRSTA RECOMANDATĂ : 7 – 13 ani
Grupa maximă : 10 copii

Pentru inscriere, completati formularul din subsolul paginii

Cred din tot sufletul că fiecare copil din lume merită să aibă acces la conceptele spirituale universale, cât mai devreme în viata sa, astfel încât să se bucure de o paletă mai largă de “instrumente” ale vieţii, pentru a face alegeri mai bune de viață.

captcha

Visul meu este să le ofer copiilor

+ o perspectivă mai simplă de a participa la viaţa lor,
+ o înţelegere elevată a întregului “joc” numit viaţă şi bineînţeles,
+ să sădesc în minţile şi sufletele lor dorinţa de a fi fericiţi, de a participa cu bucurie la fiecare zi din viaţa lor şi de
+ a-şi da voie să ALEAGĂ cine îşi doresc să fie!

Totodată, visul meu este sprijinit de dorinţa de a le oferi tinerilor până la vârsta de 14 ani,

+ perspectiva de a trăi fără limitarea fricii,
+ de a se bucura de oportunităţile vieţii fără a manifesta convingerea că “nu sunt suficient de bun”
+ de a-şi depăşi zona de confort,
+ de a avea curaj,
+ de a înţelege că totul este joacă şi că (deja!)
+ au puterea de a-şi construi cea mai fericită viziune despre ei înşişi.

Inspirată fiind de fiica mea, de copiii cu care am lucrat şi de experienta mea profesionala, am văzut că este posibil să oferim copiilor,  ocazia:

+ de a înţelege cum funcţionează creierul lor, în cel mai practic mod cu putinţă,
+ de a înţelege că sunt mai mult decât un corp care are un suflet,
+ de a şti cum funţionează subconştientul lor şi în ce fel au posibilitatea de a-şi schimba programele limitative şi
+ de a-şi expanda nivelul de conştiinţă pentru a manifesta experienţele vieţii lor la cel mai înalt potenţial al lor.

Misiunea programului C.R.E.S.C® – Curs de Relationare Emotionala si Spirituala pentru Copii  este de a încuraja copiii să relaţioneze şi să înţeleagă noţiuni si teme precum urmatoarele:

Dezvoltarea conștiinței de sine;
Reflecteze asupra scopului si pasiunilor lor în viață;
A lua decizii înțelepte și de a înțelege impactul alegerilor lor;
Construi rezistență și trata provocările ca oportunități;
Propriile definitii despre SUCCES si IMPLINIRE;
Găsirea şi conştientizarea punctelor lor forte pentru a-şi dezvolta stima de sine;
Trezirea dorintei lor de a face o diferență în lumea din jurul lor.

Prin temele abordate, programul C.R.E.S.C.® are o abordare axată pe comunicare asertivă, apelează la empatia şi inteligenţa emoţională a fiecărui copil şi  invită la deschidere, fără a creea contextul în care cineva predă şi altcineva ascultă.

Totpdată, C.R.E.S.C.®  este procesul prin care copiii dobândesc și aplică in mod eficient cunoștințele și competențele necesare pentru a înțelege și a gestiona emotiile, a stabili şi a atinge obiectivele într-un mod INTEGRU, simt si arata empatie pentru alții, stabilesc și mențin relații pozitive şi hrănitoare emoţional și iau decizii responsabile.

Prin promovarea inteligenţei emoţionale şi totodată spirituale, în plus față de competențele de bază ale educaţiei şi dezvoltării cognitive, copii vor creşte ca persoane echilibrate, fericite și responsabile, empatice şi voioase.

captcha

TEMELE ABORDATE IN PROGRAMUL C.R.E.S.C. ® 

1.Viata este un joc! Cum il jucam?
Intr-un mod interactiv, invatam despre principii de viata, pentru a intelege si opta mereu pentru fericire, încredere și împlinire de durată, pe parcursul jocului numit “viata”. Dacă vrei să joci jocul, mai întâi trebuie să știi regulile. Iar cele mai bune reguli sunt cele in care crezi cu adevarat. Fie ca au 6 sau 14 ani, vom ajunge impreuna sa stabilim regulile pentru jocul numit VIATA, pentru fiecare dintre participantii nostri!

2.Instrumentele pe care le avem pentru a ne trai viata!
Vom vorbi despre toate “instrumentele” pe care le avem la indemana pentru a ne trai viata cu incredere, voie buna si deschidere, pentru a ne lua decizii cu usurinta si asumare si, pentru a face fata situatiilor necunoscute inca. Asadar, povestim despre: suflet, intuitie, integritate, constiinta, cele 5 simturi, minte, corp si legatura dintre minte/corp si suflet. Totodata, vom face exercitii de relaxare, concentrare si vizualizare/imaginatie!

Copiii vor “testa” in moduri distrative “energia” corpului lor si “cum se simte sufletul”.

3.Cauza si efect 
Orice cauza are un efect si orice efect, o cauza! Uneori observam imediat efectul dintre cauza si efect, alteori, ne ia mai mult timp. In functie de bagajul emotional al fiecarui copil,  ceea ce se intampla mai putin bine in jurul lor, au tendinta de a-si asuma, spunand ca este “vina” lor. Aceasta tema ii va ajuta sa analizeze situatiile in care au determinat o anumita intamplare, sau nu. Deasemenea, vor invata sa isi asume situatiile cauzate de ei insisi sau, cum si in ce fel sa se raporteze la situatiile noi, nedeterminate de ei.

4.Preia controlul!
Cand ne ascultam Vocea Interioara (intuitia) sauntem “cauza” a tot ceea ce producem, gandim si spunem. Iar atunci cand ne lasam manevrati de situatiile produse de altii si alegem sa ne ignoram propriile decizii, devenim “efectul”. Exercitiul cu oglinda ii va ajuta sa inteleaga mai bine aplicabilitatea “cauza/efect”. Copiii vor fi pusi sa zambeasca, sa se incrunte sau sa faca o fata amuzanta, in oglinda si, in acest fel, vor intelege ca efectul este imaginea din oglinda iar cauza este starea lor de spirit. De aici, vom adauga acestui exercitiu distractiv, reprezentari “serioase”, care sa le raspunda la intrebari.

In aceasta tema invatam despre puterea afirmatiilor, a cuvintelor si despre cum sa folosim decizia de a ne crea stari de spirit, pe care sa le exprimam in cuvinte si apoi in fapte.

5.Coloreaza-ti zilele cu Lumina!
Ce facem cand avem zile mai putin vesele, fie din cauze provocate de noi insinte, fie din cele provocate de altii? Cum ne gasim Echilibrul Interior? Cum ne ajuta Vocea Interioara sa ne gasim Echilibrul Interior? Care sunt cele mai simple exercitii de “echilibrare” si liniste emotionala?

Vom invata tehnici de respiratie simple, care sa ajute micii cursanti sa se centreze in ei insisi cu usurinta. Vom “activa” Puterea Interioara si vom vorbi despre Cercul din interiorul fiecaruia, acea zona in care avem putere de concentrare, de decizie si de actiune. De asemenea, Puterea gandurilor noastre o vom intelege cum functioneaza, intr-un exercitiu simplu!

6.JUDECATA – cand ne este folositor sa emitem judecati despre cei din jurul nostru?
Pana inspre adolescenta si chiar dupa, copiilor le place sa se imite unii pe altii, tocmai datorita lipsei de identitate emotionala si spirituala. Astfel, ei isi imprumuta convingerile si evident parerile, gesturile sau modul de actionare.

Pentru tot ceea ce se intampla in jurul nostru noi avem o judecata. Si la fel si copiii nostri! Ei au invatat sa aiba o parere despre lucrurile din jurul lor, despre oamenii din jurul lor si, bineinteles, despre alti copii. Se intampla insa ca ceea ce judecam sa se transforme intr-o arma, chiar daca acea judecata nu este despre ceva important pentru noi. Astfel se intiparesc acele convingeri sau programe mentale, dupa care mintea unui copil – si mai tarziu a unui adult, va functiona! Copiii vor invata diferenta dintre parerile lor si judecatile altora si cum functioneaza “imprumutul” de convingeri.

7.Rezistenta – sau in ce consta Puterea noastra?
Rezistenta o simtim atunci cand ne luam timp pentru a actiona, folosindu-ne toate capacitatile de a ne centra in Cercul nostru si de a lua decizii care corespund cu Cine Suntem Noi si, decizii care ne respectaRegulile de Joc! Totodata, rezistenta este despre cum sa intelegem raportul dintre a oferi si a primi si mai ales, cum sa ne folosim scurtul timp de reactie, pentru a reactiona din Cine Suntem Noi si nu din impulsul de moment.

8.Fricile – cum le gestionam?
Cum gestionam fricile constiente? Dar totodata, cum ne comportam cand evitam sa ne spunem punctual de vedere, din cauza fricii subconstiente de a iesi in evidenta?

Copiii vor invata ca Puterea lor este infinita si este micsorata doar de gandurile si intentiile lor. Totodata, fiecare dintre ei, isi vor adduce aminte ca gandurile lor sunt creatoare, reusind sa transforme emotia generate de frica, ducand-o in zona de invatare si apoi, de control!

Fricile, fobiile, nesiguranta si dubiile sunt ganduri si sentimente care ne fac sa uitam de Vocea noastra Interioara, lasandu-ne ghidati de emotii care nu ne apartin! Totodata, starea de nesiguranta si frica, ne tine departe de Talentele, Darurile si Abilitatile noastre, devenind o persoana lipsita de certitudini si valori.

9.Manifestarea a ceea ce dorim pentru Jocul nostru!
In ”jocul” fiecaruia dintre noi avem idealuri si sperante, asteptari si vise! Toate aceste emotii sunt niste seminte care, plantate la timpul potrivit si hranite cu energia potrivita, nasc manifestari ale propriilor vise! Cum facem sa avem ceea ce ne dorim? Copii vor folosi Puterea lor Interioara pentru a-si recunoaste, intelege si ”programa” visele! Odata inteleasa puterea cuvintelor si a emotiilor noastre, reusind sa accepte importanta intentiilor lor, micii nostri cursanti vor invata sa-si calibreze intentiile in cel mai potrivit mod cu putinta! Deasemenea, vom invata despre cuvintele care ne ajuta si cele care ne incurca!

10. Aprecierile si Recunostinta
La varsta copilariei, oamenii sunt atrasi de ideea de a acumula (jucarii, dulciuri, diverse obiecte!), in ideea de a-si satisface o nevoie pe care copiii o au. Fie ca este vorba de atentie, de comunicare sau de cooperare cu un partener de joaca, copiii vor invata sa aprecieze ceea ce au, ceea ce fac si mai ales, ceea ce sunt! Totodata, vor intelege beneficiile de a darui laude si observatii laudative celor din jur, pentru faptele si ideile lor! Vor intelege cat de importanta este comunicarea emotionala si exprimarea admiratiei fata de ceilalti copii, fata de parinti, educatori sau profesori, societate si… Dumnezeu!

In aceasta Tema copii vor invata ca aprecierea pentru ceea ce avem va face loc ca alte lucruri sa vina in viata noastra. Vom invata  o rugaciune care va pune accent pe cum sa ne rugam intr-un mod elevat!

11. Ordinea in detrimentul Haosului!
La fel cum cuvintele noastre sunt creatoare si faptele noastre ne determina comportamentul si totodata, viitorul. Asadar, daca actiunile noastre sunt haotice, la fel vor fi si realizarile noastre. In schimb, ordinea dn jurul nostru ne va aduce ordine in gandurile noastre, in relatiile si activitatile noastre si, bineinteles, in ceea ce se va intampla in jurul nostru! In aceasta Tema copiii vor fi invitati sa tina un Jurnal al Ordinii,  observand schimbarile grozave care se intampla in jurul lor, pe masura ce camera si lucrurile lor sunt ordonate!

12. Esti gradinarul propriei vieti!
In Tema de final, ne vom reaminti regulile  pe care ni le-am stabilit la inceputul cursului si bineinteles, le vom rescrie, tinand cont de obiectivul de a fi in Echilibru, de a ne asculta Vocea Interioara, de a genera cuvinte si emotii care ne definesc si totodata, care ne dezvolta in a ne pastra Creativitatea, Talentele, Bucuria de Viata si pentru a ne indeplini Obiectivele! Copiii isi vor aduce aminte ca tot ceea ce fac si fiecare segment al vietii lor este un joc, obiectivul principal al acestei idei fiind reducerea stresului si generarea unei stari de protectie de fiecare data cand se intampla sa se indeparteze din zona lor de confort (ex: examinari, reactii neplacute ale prietenilor, dovort, boala unui membru al familiei, etc.). Copiii vor stii sa faca fata unui Proces Decizional de Modificare a Emotiilor Negative, stiind sa:

Inteleaga situatia si sa o decripteze in propriul sistem de valori si reguli,
Recunoasca alte situatii similare care li s-au mai intamplat si totodata sentimentele pe care atunci le-au generat si sa…
Aleaga diferit, pentru a obtine un rezultat diferit!

Obiectivele acestui curs sunt usor de desprins din fiecare dintre cele 12 Teme! Totodata, prin jocuri si tehnici de comunicare potrivite varstei copiilor, tinerii cursanti vor reusi să:

+ se perceapa ca persoana, ca fiinta emotionala si spirituala,
+ isi inteleaga natura divina si totodata, Puterea creatoare,
+ transforme sentimentele precum frica, fobiile, neincrederea, resentimentele,  in emotii potrivite unei dezvoltari armonioase,
+ cunoasca Puterea cuvintelor, a faptelor si a intentiilor lor,
+ isi gaseasca Echilibrul Interior, mai ales in situatiile dificile,
+ înţeleagă şi să-şi recunoască emoţiile,
+ să ştie cum să-şi transforme emoţiile nepotrivite în unele elevate,
+ să fie recunoscători pentru ceea ce au şi ceea ce sunt,
+ să se concentreze la activităţile  şcolare, pentru a avea rezultatele dorite,
+ să se implice în activităţile grupului de prieteni şi ale familiei, cu sopul de a participa, a fi utili şi a se simţi importanţi,
+ înveţe cum să se susţină emoţional unii pe alţii şi chiar pe ei înşişi, atunci când au nevoie,
+ să trăiască având ca scop Bucuria de Viaţă, Recunoştinţa, Bunătatea, Integritatea şi… Fericirea!

Avantajele lucrului in grupe diversificate de vârstă (7 – 14 ani):

– Copiii sunt încurajați să lucreze împreună, având ocazia de a oferi și primi ajutor, explicații sau, de a urma un scop comun. Acest fapt le oferă posibilitatea de a fi cooperanți cu cei de vîrste diferite și totodată, de a se simți siguri pe ei indiferent de interlocutor.
– Școala și uneori și mediul, îi fac pe copii să creadă că cei mai mari sunt de temut iar cei mai mici sunt neinteresanți
– Nevoia copiilor de a interacționa doar cu copii de vârsta lor indică o capacitate sensibilă de comunicare. Într-un studiu recent, făcut pe copii de vârste între 3 – 16 ani, se arată faptul că cei mai de succes copii (prietenoși, activi în proiecte socio-școlare, cu rezultate bune a învățătură și – cel mai important, OPTIMIȘTI), sunt capabili să îi implice activ pe cei de vârste mult mai mici decât a lor și să îi coordoneze în lucrul în echipă.
– Princeton University, explică într-un articol faptul că tinerii de peste 10 ani primesc un real simț al asumării și al stimei de sine atunci când își folosesc cunoștințele și abilitățile în grupuri în care sunt și copii de vârste mai mici iar cei de vârste între 6 – 9 ani, înață mult mai ușor de la cei cu doar câțiva ani mai mari.
– În ”Beneficiile educației în grupe mixte de vârstă” (1995), autoarea Katz oferă o înțelegere clară a ceea ce înseamnă “grupe mixte de vârstă “. Ea scrie că “Deși oamenii nu sunt de obicei născut în ”sortimente”, se pare că educația insistă ca aceștia să fie educați pe ”sortimente”. ” In cele mai multe familii, copiii se nasc unul la un moment dat, iar dacă părinții optează pentru a avea mai mult de un copil, copiii sunt la diferențe de câțiva ani. În casă, copiii mai mari îi ajută pe cei mai tineri cu anumite sarcini. În această relație de ajutor, cei mai tineri și mai în vârstă copiii lucrează împreună pentru a învăța noi competențe.”
– Încurajarea copiilor să învețe și să se joace împreună este un subiect al multor articole și studii educaționale. Un articol care explică pe larg faptul că cei mai mici copii învață mai repede de la cei mai mari din jurul lor și cei mai mari își îmbunătășesc considerabil stima de sine, capacitatea de a fi empatic, inteligența emoțională sau rezultatele educaționale, puteți găsi în revista Psychology Todaym unde Peter Gray implică mai multe filtre de observare: educațional, social, psihologic sau… evoluționist.

 

Acest curs este potrivit tuturor copiilor intre 7 si 14 ani.

diploma copii

Ce NU este acest curs?

Acest program nu este un curs de parenting, parintii, respectiv tutorii, avand la sfarsitul cursului o sesiune de discutii cu facilitatorul programului. Totodata, in cadrul acesui program NU se fac evaluari psihologice ale copiilor si nu se ofera indrumari parintilor privind educatia sau relationarea cu copiii.

captcha

Comments

  1. Marius Costescu

    Buna ziua,
    Exista posibilitatea de a se organiza cursul si in Constanta?

    Multumesc,

    Marius Costescu

Leave a Comment